Uppsala
Sunday, June 04, 2006
Sitter fortfarande, men framförallt så har jag spenderat helgen i Uppsala. Firat bästisens födelsedag. Undra om jag ska våga följa med till bästisens päron på födelsedagsmiddag, fenomenet päron är ångestladdat och läskigt som få. Det spelar ingen roll vems päron det är, kompisen, bästisens, exets, manens alla är ändå lika skrämande.

Håller på att städa efter festen och bädda sängarna då jag ännu en gång verkligen får bekräftelse för hur mycket mer överlägset ett duntäcke är andra täcken. Det och en symaskin är nog, i alla fall i skrivandets stund, de bästa presenterna jag fått ever! (Tack mamma för duntäckerna, fan vad bäst!) Och nej, så bakfull är jag inte, inte alls faktiskt. Efter två glas vin fick jag ont i huvet och spenderade resten av kvällen med att duktigt sitta still men ändå vara social.

Note to self: Att hinna klä ut sig innan gästerna kommer på en maskeradfest kan vara bra att sattsa på, även om de inte verkade ta illa upp. Att säga att festen har dropp in efter kl 17 är aldrig en bra ide, du hinner inte i vilket fall som helst även om du börjar tidigare.
| |
This entry was posted on Sunday, June 04, 2006 and is filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

1 comments:

On Sunday, June 4, 2006 at 6:58:00 PM GMT+2 , Anonymous said...

Det var så lite så!! Skönt att du trivs i dem!!
Puss och kram!!!