Ironi!
Wednesday, March 15, 2006
När jag alltså äntligen har tid och är på kansliets onsdagsmiddag så lagar de lax! Resultat: Det stinker fisk på hela kansliet! Trött, hungrig, sliten och frusen gav jag upp och åkte hem. Klockan var då strax före sex, alltså innan "folk" ens hann dyka upp.

En cool sak som hände var att tåget kom tio minuter efter att jag kommit till centralen trots att jag inte kollat när tågen går. Det händer mig typ aldrig.

Försöker plugga in ett nytt skriftspråk. Går sådär. Det grälar om plats brevid de andra två skriftspråken utöver vanligt abc i huvudet. Tröttsamt när man upptäcker att man skriver på fyra olika språk. Ungefär lika jobbigt som när man måste koncentrera sig för att höra på vilket språk man pratar, tänker, läser eller lyssnar till.

Note to self: Även om du kan lyckas lära dig att skriva så är det långt mycket svårare att läsa, (framförallt andras handstil!), det nya skriftspråket.
| |
This entry was posted on Wednesday, March 15, 2006 and is filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

0 comments: