Vår?
Thursday, March 02, 2006
Lång dag igår och lär bli ännu längre imorron. En vänlig själ i min närhet som kan något om bilar har gått med på att titta på våran gammelgubbe imorron. Skönt. Blir med andra ord inget småland i helgen och även om det är synd så känns det oförskämt skönt att vara hemma och lata sig en helg. Eller nja, måste antagligen göra massa saker men har inget drirekt planerat. Men först är det morgonlektion och jag är skittrött. Varför innebär det alltid att jag bara ska få sex timmars sömn om jag är duktig och går i skolan? Har ju varit duktig idag och pluggat i flera timmar hemma hos en kompis. Innan dess så var vi och simmade. Bra att röra på sig om det bara inte våre så tråkigt att simma runt, runt o runt i den där jäkla bassängen.

Spelade rollspel, på riktigt, (alltså så som jag vill att man ska spela med mycket eller bara fri form inslag och "lajvande" runt bordet istället för regelkoboldande och äventyrsdrivande), i tisdags. Sjukt kul! Kanske blir något av på fredag, imorron, också. Spelar en 16 årig tjej i andra ring på gymnasiet som vill bli läkare. Hennes far är obducent och har en egen begravningsentrepenörs firma där dottern, Kajsa Loberg som min käraktär heter, hjälper till. Men de andra i skolan tittar lite konstigt på henne när hon svara i sin mobil med "Kajsa Loberg, Vila i Frid". Vetenskapen framför allt annat och ett väldigt rubbat förhållande till socialt omgänge i hennes närhet. Hon passar perfekt in.

Min rygg har startat krig mot resten av mig. Arg. I snart två dagar har den grälat och betett sig som om den "ägde stället". Tillrättavisningar hjälper inte, då blir man bara yr i huvudet av slaget man får. Poppar piller och hoppas på att det är en muskel jag sträckt. Men det är kusligt att inte veta vad det är för fel när det drar från rygg till mage och tillbaka. Jaja, /ignore. Värt att försöka även om det inte fungerar några längre stunder.

Jag har för övrigt i nästan två veckors tid bestämt mig för att det är vår. Dessvärre vill inte vädret riktigt gå med på det. Men jag inbildar mig att det är värt att frysa för att hoppas lite till och dessutom så vet ju inte våren att den ska komma nu om alla går omkring i tjocka dunjackor. Men det ser onekligen varmare ut även om jag aldrig skulle vilja ha på mig något plagg som har minst 70 fåglar på sitt samvete. Behöver jag tilllägga att jag blev ganska arg, minst sagt, när det började snöa igår? (Kanske har något att göra med att jag är lite kär i min nya vårjacka.)


Åkte till Uppsala igår för att glo på film och umgås med min "bästis". Skönt och roligt. Men jag tror inte att jag kommer kunna åka någonstans utan att köra vilse eller tro att jag kört vilse. Precis när jag skulle ge upp så började jag känna igen beskrivningen igen och trott eller ej så hittade jag utan att åka vilse enligt pappret en enda gång, vad mitt huvud höll på med är en helt annan historia.
| |
This entry was posted on Thursday, March 02, 2006 and is filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

0 comments: