Söndagen
Sunday, March 12, 2006
Glad. Jo, jag vet det är lite ovanligt men helt sant. Haft en mysig helg. Inte speciellt irriterad än och väldigt nöjd med att jag behövt sy in tre par byxor och nu måste göra om min nya kjol som jag köpte för en månad sen. Den är för stor nu och även om det är störande att inte ha några kläder som passar så känns det som en mindre irriterande sak som jag gärna tar med på köpet i kampen om vikten.

Lättja. Det är sol ute men att jag är alldeles för lat för att göra något åt det just nu.

Längtan. Borde gå ut och njuta men det känns samtidigt lite skönt att sitta inne vid datorn och häcka, man kan alltid lura sig själv att det är jätteljus och varmt ute, att man spelar WOW igen och att alla dessa anledningar tillsammans gör att man måste, ja man bara måste, dra ned persienerna för att kunna se skärmen utan allt för många ljusfläckar på sig. Den väldigt trevliga bieffekten av en sådan härlig lögn är att jag i hela 5,7 sekunder kan tro att det är sommar och varmt ute.

Stress. Imorgon är det måndag och en ny vecka börjar. Tusen saker jag inte gjort än och som jag verkligen borde göra.

Planering för Söndag. Börja titta på första säsongen av "Buffy" och försöka sy lite men komma på att jag inte borde hålla i nålar och tyg med nymålade naglar. (Friformsrollspelet jag är med på är "löst" (?) baserat på "Buffy"). Även titta på nya Gilmore Girls, en ritual som görs varje vecka tillsammans med ett glatt humör och soffmys.

Irriterad. Blir påmind om att imorron fortfarande är måndag och att det är snö ute. Inte bra. Försöker förtvivlat försvinna in i min drömvärld igen, kanske jag kan få mig att tro att jag är i "Stars Hollow". Våre ju inte fel. Bara det är sol och varmt så är jag iofs väldigt nöjd. Hoppas bara jag inte måste äta upp det jag säger nu på en varm och jobbig sommardag då jag klagar på att jag inte trodde att termometern klarade av sånna gradantal och ingenting hellre vill än att spontant kasta ut allt innehåll i frysen så jag kan krypa in dit för att sy färdigt allt innan lajvet. (Lajven?)
| |
This entry was posted on Sunday, March 12, 2006 and is filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

1 comments:

On Monday, March 13, 2006 at 12:50:00 AM GMT+1 , Knaster said...

*buffa på*

Kan man övertyga dig att börja pinga Nyligen.se kanske? Tokbra sätt för mig att se när mina favvisar bloggat!