Återbesiktning
Wednesday, March 15, 2006
"Duktiga jag" åkte faktiskt till skolan idag, missat en del, men när jag kommer in i klassrumet så möts jag av massa lärare. Onda aningar. Jag ser min lärare och blir sur, varför har han inte sagt att det är studiedag? Han säger att han mailat mig men jag vägrar, och har sagt det massor av gånger, använda skolans dumma mailprogram. De har min riktiga mail så vad är problemet?

Sitter nu på kansliet och borde plugga till provet på fredag. Orka! Det känns nästan lite som vår ute men varje gång man blinkat färdigt så möts man av en ny besvikelse, ja, snön ligger fortfarande kvar.

Hoppas innerligt att O som jag pratade med bara några min innan jag stressade iväg till tåget hade bättre tur med sin start på dagen än jag. Men dagen innehöll en superbra nyhet:

Igår var bilen på verkstaden och idag blev det godkänd på återbesiktningen. Puh, en enorm sten föll precis ifrån hjärtat. Jösses, den måste varit väldigt tung för jag är alldeles matt i kroppen. Äntligen... Det är onekligen praktiskt med bil om inte annat när man ska åka till lajv men fan vad jobbigt det är. Fattig men glad.

Rollspelsrapport: Spel igår men inte det som vi brukar utan vi startade upp ett nytt eftersom det var så många som saknades till det andra och spelledaren kände sig lite krasslig. Alltså ny karaktär. Vilken tur att jag hade haft det på känning redan tidigare på dagen och arbetet ut en hel del olika karaktärskoncept. Det blev ialla fall Sci-Fi spel och den nya rollen heter "G" (Grace). Yrkesmilitär, rang Major och sniper/hunter aktig med gott självförtroende och betydligt mer kaxig än hon borde vara. Nu behöver jag bara hitta ett riktigt djup på henne så blir det nog roligt.

Mer lajv blir det. Pratade med en grupp i går som ska iväg i maj. Sugen. Hmm, behöver en hel del nya kläder men bara det är hyffsat billiga tyger så är jag villig att stressa lite för att hinna klart. Kul karaktärs idé.

Jag hävdar starkt att det inte är nästa dag förens mans sovit eller solen gått upp. Och eftersom solen, nästan ialla fall (butter och bitter), aldrig går upp såhär års i den kalla norden så borde det fortfarande vara igår och därmed borde jag fortfarande ha massa tid. Det kanske är därför jag alltid har så mycket att göra?

Note to self: En viss del utav varje dygn ska ägnas åt sömn. Dygnet blir inte längre om du undviker sömnen tills nästa dag.
| |
This entry was posted on Wednesday, March 15, 2006 and is filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

0 comments: