Skön fest med vemodig eftersmak
Sunday, March 05, 2006
Första lite jobbiga var att festen var i Hallunda, ett ställe som har mycket historia för mig. Småångest och jobbigt men /ignore och det gick hyfsat bra. Platsen i stockholm som är mest förknippad med sorg och förlust.

Men festen visade sig inehålla massvis med gamla vänner och skön stämning. Mycket alkehol som jag verkligen försökte låte bli att röra allt för mycket ialla fall tills några av vännerna hade gått så att jag slapp skämma ut mig totalt men jag vet inte hur det gick med det. Ett par shoots senare och med väldgit runda fötter så fortsatte festen med mer av sånt som sånna kvällar ska innehålla. Blev ialla fall inte illamående vare sig igår eller idag. Jag inte bakfull vilket nog är bra för anars hade jag nog inte varit så fungerande nu.

Hittade dessutom tillbaka till en gammal vän som jag inte haft kontakt med på ett bra tag, vi pratade ut och förhoppningsvis så är allt lugnt nu. Och fick äntligen chans att lära känna en av mina ex nya tjej som visade sig vara jättegullig och det är kul att det går så bra för honom.

Fest, sprit, glädje, musik och allt i goda vänners lag. Helt klart en lyckad kväll!

Den vemodiga eftersmaken stannar dock kvar och kommer nog göra det ända tills han kommer hem igen. Det var nämligen en avskedsfest och kriget knackar på dörren. Imorron åker han till Afganistan. Skrämande att tänka på hur närvarande krig ändå är. Kommer att sakna honom jättemycket och håller alla tummar jag har att han kommer hem helskinnad, i en bit och levande. Gav honom lite bamseplåster och kondomer, Safety kit!
| |
This entry was posted on Sunday, March 05, 2006 and is filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

0 comments: