CSN
Monday, February 06, 2006
Pengarna borde ha kommit den 10:de Januari, men de hade skickat fel papper. Många turer senare och påskrivningar, bråkande samt planerade massbombningar så kommer pengar nu den 8:de Februari står det på sidan ialla fall. Det ska bli mycket intressat om de finns på vårat konto då.

Det är dessutom mer lönsamt att gå på soc eller försökringskassa-pengar. Ca 500:- mer i månaden men sämre framtid. Hur skumt är inte det? Borde inte studenter få mer pengar? När man faktiskt vill göra något med sitt liv? Idioti! Studerande är ju ofta också en väg ut ur arbetslösheten. Och denna ständiga stress om pengar på sommaren o över jul, varför kan man inte låna hela beloppet då istället? Jag kan förstå att de inte vill ge en bidrag när man inte pluggar men jag skulle gladeligen betala tilbaka lånet om jag bara fick slippa stressen på sommaren. Dessutom är det ju ett glapp mellan den fösta lönen, om man hittar ett sommarjobb, och csn pengarna. Mystiskt. Jag trodde det var bra att vi pluggade, kanske jag har fel?
This entry was posted on Monday, February 06, 2006 and is filed under , . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

0 comments: