Finanspolitik vs. Penningpolitik
Wednesday, February 22, 2006
Ja! Jippi! Mina två favorit ämnen eller...? Nej, jag tycker att det är omöjligt att hålla reda på vem som är vad. Det går helt enkelt inte. Precis lika lite som det går att hålla reda på vad som är vänster eller höger. (På uppkörningen som skrev jag det på händerna.)

Jag vet vad de handlar om, jag förstår hela principen bakom med bland annat påfyllning oh avtappning inom det inre ekonomiska kretsloppen, jag bekriper konjukturerna, inflationen, hur reporäntan fungerar och att Riksbanken sätter den men vad som hör till vilken politisk gren funkar inte. Skrev ett prov igår kväll där de hade med sånna frågor och vet att jag hade fel. Irriterande. Surt.
This entry was posted on Wednesday, February 22, 2006 and is filed under , . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

1 comments:

On Sunday, February 17, 2008 at 2:04:00 AM GMT+1 , Anonymous said...

skulle du kunna förklara i detalj det här med avtappning och påfyllning inom det inre ekonomiska kretsloppet. Jag missade lektionerna och hittar inte i boken. snälla.