Trots nosen
Monday, February 20, 2006
Irriterande näsa, snytigt mig massor idag men jag har verkligen inte tid för förkylningen längre utan körde på som vanligt idag - trots nosen.

Läkartid imorse, återkoll angående ljusterapi. Har ju inte hunnit gå någonting på en månad eftersom jag har varit sjuk och inte haft tid. Läkaren sa mer eller mindre att jag skulle skaffa bra rutiner och komma tillbaka för att prata med honom hur det har gått om 6 veckor. Morr var min första tanke men självklart har han rätt. Det finns inget som slår bra rutiner, "det finns inga genvägar fram till det perfekta ljudet, dårå" som Farbror Barbro brukar säga. Eller i mitt fall, det finns inga mediciner som kan ge mig mer ork i längden. Det kommer jag hara att få genom att skaffa mig bättre rutiner, träna mer regelbundet, äta bättre, ha "egen" tid, inte stressa för mycket, säga nej till saker o ting, göra läxor i tid, ta hand om mig själv och så vidare. Att det bara ska vara så svårt att få alla saker att fungera samtidigt!

Åkte för att plugga hos en kompis sen, skönt sätt att sitta med en osynlig pekpinne på varandra i 20 min i taget för att faktiskt sätta ögonen på boken och läsa! Trodde inte jag kunde vara så disciplinerad men det gick, efter 20 min så är det 10 mins paus för att sen börja om från början igen. Fick mycket gjort, prov imorron kväll. Ska plugga mer imorron.

Skrev långa listor med allt som behöver sys inför lajven i sommar. Inte så farligt som jag trodde. Ångesten för det stora grå molnet av obehag släpper när man ser vad det är som faktiskt behöver göras. Vi har dessutom hittat våra lajvsänger och har tillgång till en paviljong. Sova skönt och torrt.
This entry was posted on Monday, February 20, 2006 and is filed under , , , . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

0 comments: