Sorg
Tuesday, February 28, 2006
Sorg och stor saknad för mitt (läs: vårat) älskade Paragraf 19 lajv som sorgligt nog lades ned när vi insåg att vi inte hade 6 timmar att ägna åt P19 varje dag. Saknar. Jag har haft det här prodjektet i mer eller mindre aktiva faser under de senaste fyra åren. Men vi ville inte göra ett halvdant lajv utan antingen gör vi det så bra det bara kan bli eller så lägger vi ned innan vi angaserar ännu mer människor.

Sattsar nu på styrelsen och andra lajv + föreningar. Och inte minst skolan. Den har fått alldeles för lite uppmärksamhet. Prodjekten samlas runt mig och nu kanske jag har tid att arbeta av dem, har tid att sy och att träffa vänner men det hade varit värt och det har varit värt att jag lagt och skulle lägga ned på Paragraf 19. Det känns som man har förlorat ett barn eller en partner. Som tur var är vi i arrangörsgruppen rörande överens och har verkligen inte grälat. Det känns i alla fall väldigt skönt. Och om jag inte hade dragit med en annan polare så hade vi aldrig kunnat bli "bästisar" vilket hade varit väldigt synd eftersom han betyder väldigt mycket för mig. Vi sitter och skissar på ett mindre anträngade minilajv i en värld vi känner oss väldigt bekväma i.
This entry was posted on Tuesday, February 28, 2006 and is filed under , , . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

1 comments:

On Tuesday, February 28, 2006 at 3:19:00 PM GMT+1 , Tommy said...

Ojsan. Har du också blogg.